marți, 23 martie 2010

Unde a fost poruncita rugaciunea?

Se ştie că Profetului (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i s-au impus cele cinci rugăciuni zilnice atunci când s-a ridicat la ceruri, către Sidrat Al-Muntaha[1]. La început, rugăciunile poruncite au fost cincizeci la număr, dar, după ce Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a părăsit Sidrat al Muntaha, s-a întâlnit cu profetul Moise (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) care l-a întrebat: „Ţi s-a dat vreo poruncă?” Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i-a răspuns: „Da, mi s-a dat să respect cincizeci de rugăciuni.” Atunci Moise (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i-a zis: „Întoarce-te la Stăpânul tău şi cere-I să mai reducă din numărul lor, căci eu am încercat la fel cu poporul lui Israel şi i-am împovărat cu îndatoriri!” Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) s-a întors la Allah de mai multe ori şi de fiecare dată Moise (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) îl povăţuia să mai meargă o dată până când numărul rugăciunilor obligatorii a scăzut la cinci. Când Moise (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i-a zis să mai ceară să îi fie redus şi acest număr, Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) i-a zis: «Îmi este ruşine să mai merg la Stăpânul meu şi să-I cer să îmi reducă din rugăciuni. Mi-a poruncit ca rugăciunile să fie cinci la număr, dar cincizeci la răsplată.»



[1] Sidrat al-Muntahā (سدرة المنتهى) este un copac de lotus care marchează sfârşitul celui de-al şaptelea cer, o graniţă dincolo de care nu poate trece nicio creatură. În ziua de 27 a lunii Rajab, în timpul Călătoriei Nocturne, profetul Muhammad (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a fost singurul căruia i s-a îngăduit trecerea, împreună cu îngerul Gibril. Aici a fost impusă obligativitatea realizării celor cinci rugăciuni zilnice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu